طرح جدید 3 کمیسیون مجلس برای افزایش جمعیت
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با حرکتی جامع و کامل و با در نظر داشتن مشکلات جوانان افزایش جمعیت را مد‌نظر داریم.

خبرگزاری فارس: طرح جدید 3 کمیسیون مجلس برای افزایش جمعیت

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد افزایش جمعیت اظهار کرد: مقام معظم رهبری نظر خود را طبق بررسی‌های کارشناسی از مراجع مختلف کشور اعلام کردند.

وی افزود: نظر رهبر معظم انقلاب با توجه به بررسی کارشناسی مراجع قانونی، علمی، دانشگاهی و حوزوی این بوده که کشور استعداد و توانمندی جمعیت بالاتر را دارد و ما نباید بگذاریم به یک کشور سالخورده و پیر تبدیل شویم و نیروی جوان فعلی را از دست بدهیم.

خسروی گفت: تجربه دنیا نیز نشان می‌دهد کشورهایی که دچار پیری شده‌اند با عدم تلاش مواجه شده و به سختی توانسته‌اند این مشکل را پشت سر بگذارند مانند برخی از کشورهای اروپایی که به شدت دنبال برطرف کردن این معضل هستند.

*نقش جوانان در انقلاب و دفاع مقدس

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: با بررسی عوامل مختلف در می‌یابیم در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و عرصه علم و فناوری و دانشگاهی نیروی جوان کشور نقش مهمی داشته‌اند.

وی گفت: امروزه که ایران در بسیاری از علوم مختلف جزو 10 کشور برتر دنیاست نیز به برکت دانشمندان جوانی است که در عرصه علمی فعالیت دارند؛ لذا نظر مقام معظم رهبری بر این است که با تدبیر، برنامه‌ریزی و یک روند تدریجی به افزایش جمعیت اقدام کنیم.

خسروی افزود: باید روند را به حالت متعادلی برسانیم که نسل جوان جامعه حفظ شود.

* تدوین طرح ویژه در 2 کمیسیون مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص راهکارهای تشویق جامعه به افزایش جمعیت گفت: مسئولان نظام باید در این زمینه توجه داشته باشند و همان‌گونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند در خصوص تاخیر در ازدواج، شغل، مسکن و دیگر مسائل جوانان باید مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم و موضوع افزایش جمعیت را هم مد‌نظر داشته باشیم.

خسروی سهل‌آبادی افزود: بعد از حل ریشه‌ای نیازهای اساسی نسل جوان باید توقع افزایش نسل و فرزند را داشته باشیم به گونه‌ای که هر خانواده حداقل 2 تا 3 فرزند داشته باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه کمیسیون فرهنگی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده ارائه در صحن مجلس دارند که در آن به تمامی مسائل توجه شده تا دولت با اقدام به کارهای اساسی گام موثری را در این رابطه برداشته باشد.

خسروی تصریح کرد: با حرکتی جامع و کامل می‌توانیم دلیل تاخیر در ازدواج، عدم تشکیل خانواده و یا نداشتن فرزند توسط خانواده‌ها و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است را متوجه شویم و با رویکرد افزایش جمعیت روند سالخوردگی را که آثار و عوارض درازمدتی برای کشور خواهد داشت، برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: ما می‌توانیم با توجه به نیازهای اساسی نسل جوان، بحث ازدواج، مسکن و اشتغال، مسئله افزایش جمعیت را مورد بحث قرار داده و با نگاه مخالفان و موافقان افزایش جمعیت نگذاریم جمعیت کشور به سمت پیری برود.





تاریخ: یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 376
بازدید کل : 110115
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت